CD Pegawai Belia

Putri-putriku tercinta

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera saudara-saudari sekalian.Alhamdulillah isteri saya telah selamat melahirkan seorang putri juga anak kedua saya Siti Nur Awani tercinta pada 18 Janauari 2009 (Ahad) jam 1.00tgh.Di sini saya mengambil kesempatan kepada bakal-bakal ayah dan ibu agar menitikberatkan faktor keselamatan isteri anda yang sedang mengandung.Mungkin berguna juga khususnya sahabat saya zool ligakampung.

p/s:Cecepat kawin bro sekiranya beliau berkahwin kelak :amin) dan menghadapi situasi isteri yang sarat untuk melahirkan anak maka saya suka berkongsi tip-tip kepada anda sekalian.(ini berdasarkan pengalaman saya sahaja).


1. Tanda paling asas ialah apabila kerap baby dalam perut menendang-nendang (aktif ) hingga menyebabkan isteri saya kerapkali membuang air kecil.
2. Semasa isteri saya mengandungkan anak sulung saya,malam sebelum isteri saya bersalin beliau begitu manja dengan saya dan kerap minta halalkan makan-minum (spontan tu).
3. Isteri anda akan meminta sesuatu yang paling disukai untuk makanan dan minuman.Alasannya lepas ni dah pantang 40hari tak boleh makan dan minum sedap-sedap (ntah atau tidak faktor ini, bolos saja fikiran itu) - zizan bolos rajalawak nyer ayat saya ubah ckit.Biasanya seminggu sebelum bersalin.
4. Selalu ajak berjalan dan pegi window shopping walaupun perut dah memboyot (alasannya lepas ni dah takleh pegi shopping 40 hari).Jangan tak percaya ini pengalaman saya!
5. Tanda paling besar ialah air ketuban pecah menandakan waktu paling serius untuk anda segera bawa isteri anda ke dewan bersalin dengan segera (biasanya dah terbuka 6cm di bahagian ehem ehem tersebut)


p/s:Takkan tak tau kot.

Jika anda telah bawa isteri anda ke dewan bersalin hospital/klinik sebelum itu jangan lupa bawa buku kesihatan rekod bayi bewarna merah,surat GL (jika anda kakitangan kerajaan) untuk kelayakan kelas wad dan lain-lain peralatan selepas isteri anda bersalin (termos,baju baby,lampin etc yang difikirkan perlu).Dan yang paling penting minta isteri anda meminta maaf (situasi macam Hariraya pertama le) doakan selamat bakal anak dan isteri kucup ubun-ubun bini selawat 3 kali.Halalkan makan-minum isteri anda.Insya Allah selamat dengan izin-NYA.

Sebenarnya banyak lagi tanda-tanda isteri dah dekat waktu bersalin.Mungkin saudara-saudari lebih arif (yang dah berkahwin dan punyai anak pasti tahu).


Gambar : Putri-putriku tercinta (tgh dok bersila yang sulung Siti Nur Awadah) happy tul dapat adik yea.Nak adik lelaki heh tanya ibu heh heh..).Tengah tido tu anak kedua saya Siti Nur Awani (mesti tengok asrto awani agaknya letak le name tuh).Thankz kepada wife saya...pegang buku asb banyak dapat hadiah dr husband ke? Biasa le kena pau.Ahak ahak...

Cuma suka saya berpesan kepada belia-beliawanis di luar sana , jagalah maruah dan tatasusila kita agar tidak mendatangkan aib kepada keluarga kita.Pergaulan bebas yang tak terkawal akhirnya bila dah memboyot langkah yang mudah diambil menggugurkan kandungan buang anak tepi longkang.Haiwan pun tak buat macam tu! Marah betul saya baca berita mengenai kes ini.Saudara-Saudari tentu begitu juga. Ok.Permirsa.Moga bertemu di lain waktu dan ketika.Beza bicara terapi minda.Moga bergembira bersama keluarga tercinta tanpa mereka siapalah kita.

17 comments:

  1. Anonymous says at

    Tuan Besar,

    Tahniah sekali lagi. Bila nak letak gambar dalam blog?

  2. Anonymous says at

    Salam....
    Bro,tahniah.Mudah-mudahan selamat semuanya.

  3. CD Pegawai Belia says at

    Tuan besar?ha ha.I'm Goverment staff only loyal to my king and country (synp).Takyah le letak gambar bebanyak bukannya artis.heh.Tq.Bile nak pegi umah bro,busy giler thn ni.Byk program pre.(prgm rangsangan eko).

  4. CD Pegawai Belia says at

    Tq tuan kpsu.Bile nak lepak dgn ko bro?ngeteh ngeteh,mana tau ada bisnes baik.ha ha.alhamdullilah.thn ni lagi la payah nak balik kg.penin

  5. AKRAM says at

    Tahniah adikku, Sidi.
    Semoga dikurniakan lebih ramai lagi anak-anak pewaris negara serta bakal pemimpin negara.
    Dari abangmu,
    Akram

  6. CD Pegawai Belia says at

    Wah,abg akram punya blog,boleh jadi agensi cari jodoh le.buka lah satu ruangan cari jodoh kpd belia yang berminat mendirikan rumahtangga.Abg robi punya blog,peh boleh train bakal ahli belia yg nak jd ahli politik sila layari blog abg saya,weltanchung.Busy betul bulan april ni,bahan banyak tp tak sempat nak produce dlm blog.Mlm pun meting penin penin.

  7. wak panuci says at

    anak ke berapa ni?.. tahniah.. sayangi keluarga kita..

  8. Anonymous says at

    bila ntah nak balik!!!! isk isk isk....for y'all in4,all of my BROs ni better jadi menteri je wahahaha

    Me,
    crueLLa1

  9. CD Pegawai Belia says at

    anak kedua saya le wak panuci.aduhai bagi le nama n no hp.bole ngeteh ngeteh cr idea-idea bisnes n keusahawanan.maklumlah dalam konsep 3k tu yg paling saya minat k= keusahawanan mcm sy jugak.he he

  10. CD Pegawai Belia says at

    anonymous.alahai bg le nama penuh n no hp.bole ngeteh ngeteh cerita keusahawanan.

  11. Amirul HM says at

    Salam dari Sekretariat ASEAN, Jakarta!

    Apa cerita di Malaysia?

    Bila nak update blog?

  12. Anonymous says at

    haaaaa

  13. Anonymous says at

    bila mau kaya.....arghhhhh...sabo...sabo...

  14. Anonymous says at

    kalau tgh xde keje camnilah...
    best kartun ko tgk...

  15. yem says at

    ok ..aku dah ada alamat blog...cayalah....

  16. yem says at

    kalau masukkan video PJKN tahun 2007 aku ingat mesti cara punya...amacam...

  17. CD Pegawai Belia says at

    Apa aseng nama blog ko?

Blogger Templates by Blog Forum